Pytanie:
Jak mogę się zaaklimatyzować do zimna?
Jay Bazuzi
2012-01-25 03:47:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kiedyś ludzie tolerowali znacznie szerszy zakres temperatur. Jakie techniki mogę zastosować, aby poszerzyć zakres komfortu mojego ciała?

Kilka przykładów, które mogą pomóc lub nie:

  • Spędzaj dużo czasu lekko wyluzowany.
  • Spędź krótki czas tak zimno, jak tylko potrafię.
  • Kiedy jestem w domu, ograniczaj ciepło.
  • Zrób Qi'gong, aby poprowadzić energii Ziemi do ogrzania moich rąk.
O jakich zakresach stopni mówisz?
@Roflcoptr: Nie jestem pewien; czy to wpłynie na odpowiedź? Czy żadna poprawa tolerancji na zimno nie pomaga w jakimkolwiek zakresie przeziębienia?
Też nie jestem pewien, ale myślę, że dla 0 stopni nie potrzeba wiele wysiłku, ale dla -20 stopni prawdopodobnie potrzeba trochę więcej wysiłku.
@Roflcoptr: Zakładam, że to tylko * kwestia stopnia * ha ha. Te same techniki, tylko więcej. Zobaczmy, czy odpowiedzi mówią inaczej.
Przenieś się do Minnesoty
Aby zwiększyć dopuszczalny zakres temperatur komfortowych dla organizmu, należy powoli zacząć zwiększać zakres temperatur, na które jesteśmy narażeni. Powoli zmniejszaj zużycie grzejników i klimatyzatorów. Powoli zmniejszaj ilość odzieży, którą nosisz zimą. Oczywiście uważaj. Jeśli dokonasz zmiany zbyt szybko, narazisz się na duże ryzyko.
Cztery odpowiedzi:
#1
+29
studiohack
2012-01-25 05:46:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prawdopodobnie najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby zaaklimatyzować się w zimnie, jest życie w nim.

Tak, możesz powiedzieć, że to brzmi prosto i może to być trudne, ale to najlepszy sposób. Mieszkam w okolicy, w której zimą jest dość zimno (aż do -40 ° C / F ) i jestem do tego przyzwyczajony. Nie sądzę, żeby 27F było w ogóle zimne. Wiele z twoich sugestii jest zgodnych z tym tokiem myślenia, ale nie są one w pełnym wymiarze godzin. Kiedy faktycznie mieszkasz w zimnej strefie, możesz mieć trudności z dostosowaniem się, ale ... w końcu, dlatego chciałbyś w niej mieszkać.

Inne sugestie:

  • jedz dużo kalorii, to pomoże Ci zachować ciepło
  • spać na dworze, kiedy jesteś w domu. Pomaga to organizmowi przyzwyczaić się do funkcjonowania w chłodne dni, nawet gdy śpisz. Może jesienią, kiedy robi się coraz chłodniej (w miejscach położonych dalej na północ i południe od równika), często śpij na zewnątrz, a Twoje ciało przyzwyczai się do coraz niższych temperatur.
  • Możesz też spróbować biorąc zimne prysznice. Lub nagle przejście z zimna na gorąco i z powrotem, ma to również korzyści zdrowotne.
  • ćwiczenia na świeżym powietrzu, niezależnie od pory roku i temperatury. Nawet jeśli trwa to przez krótki czas, jest to dobry sposób, aby zadbać o formę, i spędzić czas na świeżym powietrzu.
To prawda. Wychodząc z zimy w Iowa, nosiłem szorty, gdy temperatura osiągnęła 40 stopni. Ponieważ mieszkam w południowej Kalifornii od ponad roku, robi mi się zimno, gdy jest w latach 60.
+1 za zimne prysznice - po chwili nawet tego nie zauważasz, po prostu staje się przyjemny i orzeźwiający!
Coś innego, co sugerowałbym, to nie nosić płaszcza, gdy jest on potrzebny tylko dla wygody, a nie dla przetrwania. np. chodzenie z samochodu do domu / sklepu, gdy jest niewiele poniżej zera. Nie jesteś narażony na odmrożenia / hipotermię już po kilku minutach przejścia przez duży parking w tej temperaturze. Jeśli jednak robisz to regularnie, powinieneś dodać płaszcz do zestawu awaryjnego samochodu (jeśli jeszcze go nie masz).
@DanNeely dobra uwaga - taka, którą sam robię cały czas, ale nie udało mi się zapamiętać / dodać :) To faktycznie działa ...
Słuszne uwagi. Kiedy spędzamy dużo czasu w pomieszczeniach, nasze ciała nie aklimatyzują się. Aklimatyzacja WRT, lata temu widziałem pokaz slajdów wykonany przez człowieka, który zimował na Antarktydzie. Wiosną, kiedy dni ociepliły się do prawie -40 stopni, czuł się komfortowo w koszuli z krótkim rękawem. Wadą tego jest prawdopodobnie utrata ulubionych części ciała.
Jeśli chodzi o komentarz @DanNeely's, pamiętaj, aby * zabrać * płaszcz na wypadek awarii samochodu lub innego zdarzenia, które zmusza Cię do przebywania na zewnątrz dłużej niż oczekiwano.
@dolan zgodził się. Mój samochodowy zestaw ratunkowy zawiera między innymi parę spodni dresowych wystarczająco dużych, aby założyć na siebie wszystko, co mam na sobie, płaszcz, rękawiczki, letni śpiwór i zimowy.
#2
+10
Kate Gregory
2013-01-19 21:52:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie jestem pewien, dlaczego chcesz to zrobić, ale zauważyłem, że w grupie osób przy chłodnej (nie zimnej) pogodzie np. 5 C czyli 41 F, mieszkających w miejscach o bardzo mroźnej zimie ( wiejskie Ontario jak ja, Winnipeg) nawet nie zapinają kurtek, podczas gdy mieszkańcy całorocznych ciepłych miejsc (Teksas) trzęsą się, narzekają i pożyczają rękawiczki.

Moje teorie na temat tego:

  • odzież podstawowa jest cieplejsza. Jasne, wszyscy mamy na sobie tylko spodnie, koszule, buty i lekkie kurtki, ale buty Teksańczyka mają cieńszą podeszwę, jego kurtka jest lżejsza itp.
  • Ci z nas, którzy mają zimne doświadczenie, są przyzwyczajeni do odczuwania trochę fajnie i wiem, że to nie jest niebezpieczne (w przeciwieństwie do naprawdę zimna, które jest niebezpieczne)
  • mamy pewne nawyki, których możemy nawet nie zauważyć w sposobie chodzenia lub stania, które zapewniają nam ciepło dzięki wykorzystaniu energii mięśni, lub zmniejszyć ciepło, które tracimy do powietrza
  • nasz współczulny układ nerwowy otwiera kanały, które zamyka Teksańczyk, więc pompujemy krew do naszych palców i utrzymujemy je w cieple, podczas gdy on rzuca palcami pod autobusem. Żołnierze amerykańscy najwyraźniej uczą się jakiejś rzeczy związanej z biofeedbackiem, aby osiągnąć ten efekt

Polecam aklimatyzację na chłód, a nie na zimno. Zimno cię zabije. Aż do mrozu jest fajnie. Myślę, że zimno zaczyna się około -10C, czyli 14F. Jeśli masz dostęp do lodówki, spróbuj po prostu spędzić w niej czas, mając na sobie trochę mniej ubrań niż normalnie. Zostaw czapkę, rękawiczki lub szalik. Nie zapinaj płaszcza. Noś lekką kurtkę zamiast płaszcza. Rób to na krótki czas - nie umrzesz z powodu zimna, chodząc, aby włożyć pocztę do ubrania, gdy jest powyżej zamarzania. W 0C zostawiam płaszcz w samochodzie i idę do sklepu spożywczego, ponieważ noszenie dużego płaszcza lub zajmowanie się nim podczas zakupów jest irytujące. I oczywiście, gdy przechodzę przez parking, jest mi zimno. Po prostu nie mam nic przeciwko temu.

Dowiedz się, jak machać rękami, aby napłynąć więcej krwi do palców, oraz jak podskakiwać w górę iw dół, aby dopuścić więcej krwi do palców u nóg. Jeśli dopiero zaczynasz mieszkać w miejscu, w którym robi się chłodno i zimno, obserwuj, co robią inni ludzie w miejscach takich jak przystanki autobusowe, gdzie musisz czekać na zewnątrz. (Nawet w czapkach, rękawiczkach, szalikach itp., Ludzie marzną, kiedy muszą stać w miejscu. Obserwuj, jak sobie z tym radzą.) Zmień sposób chodzenia, aby było cieplej. I tak, naucz się ignorować fakt, że czujesz się trochę fajnie. Nigdy nie ignoruj ​​uczucia chłodu lub zimna - dreszcze to duży znak niebezpieczeństwa. Nie zostawiam płaszcza w temperaturze -10C. To byłoby po prostu głupie. Ale fajnie? Podnieś brodę. Powiedz sobie, że to „orzeźwiający”. Wyobraź sobie odrobinę blasku na policzkach i iskierkę w oku. Czekamy na gorącą czekoladę. Pomyśl o jeździe na łyżwach, sankach, nartach i wszystkich innych rzeczach, które sprawiają przyjemność na świeżym powietrzu i wiążą się z odrobiną zimna. Iść szybciej. Nie daj się pokonać. Następnie wejdź do ciepłego domu i ciesz się tym ciepłem.

#3
+7
Andrew
2013-12-16 10:55:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Aklimatyzacja nie jest czysto psychologiczna; w rzeczywistości jest to fizjologicznie inna reakcja oparta na niedawnej ekspozycji i doświadczeniu. Nałożenie warstw przez pewien czas (dni do tygodni) może teoretycznie zmienić twoją biochemię na poziomie komórkowym, gdy rozwiniesz inny udział białek błonowych i zasolenie (patrz http://en.wikipedia.org/wiki/Acclimatization).

#4
+6
Mr.Wizard
2013-01-20 20:54:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Można było zrobić coś gorszego niż zbadanie Wima Hofa, jego osiągnięć i metod szkoleniowych.

Film TEDx Amsterdam

Kanał YouTube

Pokaz śmiałków z Wimem Hofem

Baw się dobrze. : o)

To jest interesujące. Byłoby interesujące dowiedzieć się, jak się do tego trenował.
@theJollySin Jeśli obejrzysz wideo „Daredevils”, zobaczysz, że siedzi bardzo zimna woda (o ile dobrze pamiętam przez około 45 minut) jako metoda kondycjonowania, a nie tylko wyczyn. Najwyraźniej robi to od lat. Wymyka się w nocy, żeby na chwilę zanurzyć się w zimnej rzece w pobliżu swojego domu itd. Brzmi to nieszczęśliwie, ale najwyraźniej między innymi uwarunkowało ciało i umysł w niezwykły sposób. Nieco później poszukam innych odniesień do jego treningu.
Ćwiczę elementy metody WH. W szczególności mieszkam w okolicy ze wspaniałym dzikim kąpieliskiem i pływam kilka razy w tygodniu w zimnej wodzie. Zdolność adaptacyjna ludzkiego ciała to wspaniała rzecz - teraz z łatwością toleruję zanurzenie w zimnie, które według amerykańskiej straży przybrzeżnej powinno pozostawić mnie półprzytomnego. W rzeczywistości bardzo lubię wystawianie się na zimno - moje pływanie jest główną atrakcją dnia. A to od kogoś, kto większość życia nienawidził zimnych kąpieli - wystarczy zacząć łagodnie i stopniowo aklimatyzować.
@Tullochgorum Dziękuję za osobiste zgłoszenie. To miłe potwierdzenie przynajmniej niektórych aspektów adaptacji. Czy w tym momencie stwierdzasz, że jesteś w stanie moczyć się jak Wim, czy też musisz pływać, aby się rozgrzać (w środku)? Widoczna zdolność do podniesienia metabolizmu w odpowiedzi na zimno, poza jakimkolwiek oczywistym wysiłkiem fizycznym, jest czymś, co fascynuje mnie w W.H.
Nie jestem ekspertem, ale uważam, że pływanie w zimnej wodzie chłodzi cię szybciej niż po prostu bierne namaczanie, ponieważ przyspiesza utratę ciepła przez przewodzenie, zwiększając przepływ zimnej wody po ciele. Przeczytałem opis incydentu na Antarktydzie, w którym dwie osoby wypadły z łodzi. Próbowano dopłynąć do statku-matki. Drugi unosił się w pozycji embrionalnej i czekał na ratunek. Facet, który pływał, został uratowany w znacznie gorszym stanie niż facet, który pływał. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych w zimnej wodzie trochę pomaga, ale bądź bardzo ostrożny, ponieważ istnieje ryzyko omdlenia!
@Tullochgorum Bardzo interesujące. To ma sens, ale moim instynktem w zimnej wodzie jest ciężko pływać, gdy * czuję * cieplej. Będę musiał z tym poeksperymentować! Oczywiście dla mnie „zimno” prawdopodobnie oznacza 55-60 ° F (nie mierzyłem), ponieważ nigdy nie próbowałem zaaklimatyzować się w prawdziwym zimnie.
@Mr.Wizard - cóż, to są dość skromne temperatury - mogłem pływać przez grubo ponad pół godziny bez kropli, więc potrzebowałbyś długiego zanurzenia, aby uzyskać dużo adaptacji. Mamy tu kąpiele morskie i rzeczne, a zasięg przez cały rok wynosi od 5 ° C (zima na wrzosowiskach) do 17 ° C (morze późnym latem). Z pewnością zauważysz różnicę! 5 ° C jest dość orzeźwiające, nawet jeśli jesteś dobrze przystosowany - coś znacznie powyżej 10 minut i masz do czynienia z dość nieprzyjemnym spadkiem (chyba że jesteś Wim Hoff).


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...